9maandenmenu

Als je zwanger bent of wilt worden vraag je jezelf misschien af hoe je in deze periode het beste voor jezelf en je ongeboren kind kunt zorgen. Het 9-maanden-menu, een initiatief van verloskundige Lina Rentes, is bedacht om vrouwen te helpen bij een gezond eetpatroon tijdens en na de zwangerschap door middel van informatie, tips, recepten en inspiratie.

De beste start9maandenmenu

Een gezond voedingspatroon met voldoende vitamines, mineralen en eiwitten is voor jou als aanstaande moeder extra belangrijk. Er wordt immers veel van je lichaam gevraagd en daar heb je de juiste voedingsstoffen bij nodig. Tijdens de zwangerschap is een kindje voor de aanleg van organen en de groei van het lichaam immers volledig afhankelijk van de voeding en voedingsreserve van de moeder. Het 9-maanden-menu helpt je ook bewust te worden van een gezond en gevarieerd eetpatroon. Het geeft houvast bij wat je wel en niet mag eten tijdens de zwangerschap met behulp van makkelijke recepten met ingrediënten die je gezondheid bevorderen.

Voldoende groenten en fruit

Gemiddeld eten vrouwen nog niet de helft van de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit, dus zeker als je zwanger bent geldt: eet 250 gram groente en 2 stuks fruit per dag en varieer, want in de verschillende groenten en fruitsoorten zitten ook weer verschillende voedingsstoffen die allemaal belangrijk voor je zijn. 9maandenmenu.nl legt ook heel handig uit welke voedingsstoffen in de groente van de week zitten en waarom het dus belangrijk is deze te eten.

Via de blog op de website en Facebook wordt het je zo makkelijk mogelijk gemaakt om gezond zwanger te zijn en je baby de beste start te geven.